DRUGA EDYCJA KONKURSU TIMECODE AKCJA ANIMACJA

Trwa druga edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA, którego celem jest wyłonienie młodych twórców animacji i motion designerów oraz umożliwienie im zaistnienia w branży kreatywnej.

Pula nagród wynosi 25 000 zł. Prace można zgłaszać na stronie www.timecodeakcjaanimacja.pl do 17 października, natomiast finalistów poznamy 15 listopada. Szukamy osób, które potrafią w ciekawy i angażujący sposób opowiedzieć historię za pomocą ruchomych obrazów.

W Timecode Film Production od wielu lat produkujemy content animowany i widzimy, że jego twórców jest wciąż za mało na rynku. Timecode Akcja Animacja jest dla uczestników pewnego rodzaju testem predyspozycji, szkołą pracy z briefem, a przede wszystkim unikalną szansą na zaprezentowanie swoich umiejętności najlepszym ekspertom branży kreatywnej i marketingowej - mówi Tomasz Dławichowski managing director Timecode Film Production. Konkurs skierowany jest do osób w wieku od 18 do 35 lat. Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z sześciu ścieżek dźwiękowych.

Ze zgłoszonych prac jury wybiera pięć filmów. Następnie wyróżnieni twórcy zostają zaproszeni na warsztaty, podczas których pod okiem ekspertów poprawiają swoje animacje. Zwycięzca wybierany jest w drodze głosowania. Rok temu wprowadziliśmy ciekawą formułę feedbacku od jurorów, dla twórców prac z shortlisty.

Podczas warsztatu z jurorami, uczestnicy dowiedzieli się co powinni poprawić w przygotowanych animacjach. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, prace dużo zyskały. Dlatego w tym roku odbędą się dwa tego typu spotkania. Uczestnicy będą mieli też więcej czasu na przygotowanie animacji - dodaje Katarzyna Rykaczewska, odpowiedzialna na strategię i komunikację konkursu. Przewodniczącym jury tegorocznej edycji jest dyrektor kreatywny Canal + - Łukasz Słotwiński. Po raz drugi prace oceniać będą: Anna Iller - branded content manager Grupy Allegro, Agnieszka Koćmierowska - creative group head agencji Advalue, Jerzy Drozda - technical artist It Media, Michał Paśko - producent Timecode Film Production oraz Katarzyna Rykaczewska - communication specialist Open Minded Group. Zaproszenie do współpracy przyjęli także: Olaf Krynicki - dyrektor komunikacji Samsung Polska, Sean Bobbitt - producent filmu Twój Vincent, duet reżyserski Kasia Kijek i Przemek Adamski, Małgorzata Drozdowska - creative director FCB Bridge2Fun, Rafał Ryś -associate creative director Saatchi&Saatchi oraz reżyser Szymon Pawlik.

Do kooperacji zaproszone zostały uczelnie wyższe: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu oraz Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych.

Organizatorem konkursu jest dom produkcyjny Timecode Film Production, który specjalizuje się w produkcji filmów reklamowych, branded content oraz animacji. Parterami tegorocznej edycji są: Allegra, BIK (Biuro Informacji Kredytowej), Good Looking, Essentiale, OnlyBio oraz radio TOKFM oraz SPPA Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji, Open Minded Group (strategia i komunikacja projektu), Ucho Studio (udźwiękowienie animacji) oraz AudioNetwork (udostępnienie bazy muzyki). Fundatorami nagród są firmy Wacom i Eizo. Patroni medialni projektu: Grafmag, Radio Kampus.

Więcej informacji o konkursie można znaleźć tutaj.