ANIMATED IN POLAND - PITCHING NA 57. KRAKOWSKIM FESTIWALU FILMOWYM !

Już po raz piąty w programie KFF Industry pojawi się specjalne wydarzenie poświęcone filmowi animowanemu. 29 maja odbędzie się kolejna edycja Animated in Poland. W programie wydarzenia oprócz pitchingu projektów animowanych, znajdą się panele dyskusyjne i prezentacje.

ANIMATED IN POLAND powstało z myślą o prezentacji najnowszych filmów animowanych tworzonych w Polsce. Tegoroczna edycja ANIMATED IN POLAND przyjmuje nową formułę. 29 maja, czyli dzień przed pitchingiem, wszyscy uczestnicy wezmą udział w szkoleniu przygotowującym do prezentacji projektów, połączonym z krótkimi konsultacjami. Szkolenie poprowadzi Wim Vanacker – dyrektor Działu Scenariuszowego NISI MASA – European Network of Young Cinema oraz koordynator jednego z najważniejszych pitchingów filmów krótkometrażowych – European Short Pitch.

Do tegorocznej edycji Animated in Poland zakwalifikowało się osiem projektów:

BUG, reż. Jolanta Bańkowska, prod. Studio Munka – SFP, Letko Sp. z o. o.

„Bug” to refleksja na temat współczesnego człowieka w dobie wszechobecnej technologii. Przedstawia ludzi samotnych, zagubionych, a czasem już obojętnych na otaczającą ich rzeczywistość. Akcja dzieje się w ciągu jednego dnia i opowiedziana jest za pomocą krótkich, często (auto)ironicznych scenek, w których świat wirtualny przenika się ze światem realnym.


KOMFORT, reż. Weronika Banasińska, prod. Studio Filmu Animowanego ASP w Krakowie

W bliżej nieokreślonej rzeczywistości bohaterka filmu odnajduje ukryte miejsce. Zaczyna je eksplorować z rosnącą ekscytacją. Przyjemne i sensualne odczucia zaczynają ją przytłaczać. Sytuacja zmienia się w niekomfortową i niepokojącą. Wzbierające uczucia pozostawiają bohaterkę w dziecięcym – embrionalnym stanie. 

EDEN, reż. Katarzyna Melnyk, prod. FUMI Studio

Młody dendrolog zostaje wysłany na misje badawczą w głąb puszczy. Ma za zadanie analizować w jaki sposób drzewa są ze sobą połączone. W miarę upływu czasu  zaczyna mu doskwierać samotność, dni przelatują mu przez palce a praca idzie coraz wolniej. Rozwija się w nim uczucie bycia obserwowanym przez otaczające go nieustannie drzewa. Ma wrażenie, że to on stał się przedmiotem ich badań.


OSTATNI PRZYSTANEK: KSIĘŻYC, reż. Birute Sodeikaite, prod. Likaon Sp. z o.o., ART SHOT, Narodowy Instytut Audiowizualny

Historia dziewczyny, która przy pomocy wyobraźni i wyimaginowanych przyjaciół próbuje sobie poradzić z chorobą. Wizualizując chorobę jako Lwa, a siebie jako Jednorożca przechodzi przez różne stadia jej akceptacji.


AN EYE FOR AN AYE, reż. Julia Płoch, prod. Studio Filmu Animowanego ASP w Krakowie

Akcja filmu rozgrywa się nad wielkim jeziorem, którego jeden brzeg zamieszkują żaby. Opowiadają one historie o prastarym bóstwie –przerażającym Sumie, mieszkającym po drugiej stronie akwenu. W filmie śledzimy losy dwóch postaci: Czerwonej Żaby – mitycznego herosa, który opuścił dom szukając prawdy w wierzeniach pobratymców, i Małej Żaby – dziecka, które chce iść w ślady swojego bohatera. W trakcie rozwoju akcji ich losy łączą się a część tajemnic zostaje rozwiązana.

METRO, reż. Natalia Krawczuk, prod. WJ Team

„Metro“ to krótka opowieść o motorniczym metra imieniem Arsenii. Arsenii bardzo kocha swoją pracę – stanowi sens jego życia. Niestety, okazuje się, że tym, co przeszkadza mu wykonywać ją w najlepszy możliwy sposób są… ludzie, którzy jeżdżą metrem. Śmiecą, hałasują, nie pomagają sobie. Kiedy pewnego dnia widzi, jak kilku młodych chłopców podkłada nogę niewinnej starszej pani, miarka się przebiera.


TANGO TĘSKNOT, reż. Marta Szymańska, prod. Szkoła Filmowa w Łodzi

Jest to malarska opowieść o naturze tanga, które jest nie tylko pożądaniem, erotyzmem czy agresją – tango to tęsknota, smutna myśl, którą się tańczy. Film przedstawia kilku bohaterów, w których tango wyzwala niezwykłe tęsknoty,  smutek i melancholijne poszukiwania. Zatracają się w pełnym żalu tańcu, próbując zaznać ukojenia, podążając za czymś niedostępnym, utraconym lub nieobecnym, skazani są na niespełnienie.


SIĘ ZJADA, reż. Edyta Adamczak, prod. Animaso Małgorzata Bosek-Serafińska

W ciasnej klatce leży świnia bez głowy, do której sutków przysysają się małe kiełbaski. Setki rąk tłuką pałkami rozpięte na linii kurczaki, wydobywając z nich stosy jajek. Główna bohaterka – Dzy wykonuje pracę na każdym etapie – od ingerencji genetycznych do obróbki żywności. Jak wraca do domu samotnie zjada mięsne porcje. Każdy dzień jest taki sam. Pewnego dnia na linii produkcyjnej, w martwych wnętrznościach znajduje żywe, wyglądające jak ludzkie, oko. Rodzi się między nimi osobliwa relacja.

Bezpośrednio po pitchingu, odbędą się spotkania one-on-one między reprezentantami prezentowanych projektów a obecnymi na prezentacji specjalistami.

Autor najlepszego projektu otrzyma bon na 10 dni postprodukcji dźwięku do filmu. Fundatorem nagrody i partnerem Animated in Poland jest Studio Sound Mind, założone przez Michała Fojcik