SERIAL „MRÓWKA WYCHODZI ZA MĄŻ” NAGRODZONY WE WŁOSZECH

Serial „Mrówka wychodzi za mąż” w reżyserii Michała Poniedzielskiego, według scenariusza Bartosza Wierzbięty, w miniony weekend otrzymał nagrodę dla najlepszej serii dla nastolatków podczas włoskiego festiwalu Cartoons on the Bay.

Festiwal Cartoons on the Bay, który w tym roku świętował swoją 21. edycję jest organizowany przez włoską telewizję RAI to jeden z wiodących europejskich festiwali filmów telewizyjnych, pokazujących produkcje z całego świata. Co roku w ramach festiwalu filmy pokazywane są w ośmiu blokach konkursowych m.in. serii dla dzieci, pilotów serii telewizyjnych czy filmów pełno i krótkometrażowych. Jury festiwalu przyznaje najlepszym filmom nagrody Poliuszynela (Pulcinella Awards). W tym roku nagroda dla najlepszego serialu animowanego skierowanego do nastoletnich widzów trafiła do serialu „Mrówka wychodzi za mąż” w reżyserii Michała Poniedzielskiego.

„Mrówka wychodzi za mąż” to humorystyczna opowieść o Mrówce, która mieszka w typowej, europejskiej metropolii. Bohaterka pracuje w korporacji, chodzi do kosmetyczki, na jogę, walczy z wyimaginowaną nadwagą, ogląda telewizję i czyta kolorowe magazyny. Wszystkie życiowe wysiłki angażuje w to by być niezależną, spełnioną zawodowo, piękną i szczęśliwą. Nieświadomie jednak marzy o wielkiej miłości, może nawet dzieciach i rodzinie… Seria rozpoczyna się w momencie, kiedy Mrówka zdaje sobie z tego sprawę i postanawia się zakochać. Jednak co w teorii wydaje się łatwe, w praktyce graniczy z niemożliwością.

Serial powstał na bazie filmu średniometrażowego pod tym samym tytułem, którego producentem jest warszawskie studio Animoon. Koproducentem filmu są Grupa Smacznego, Narodowy Instytut Audiowizualny, Muzyczne Studio Produkcyjne Spot, Michał Poniedzielski oraz LSW. Film powstał dzięki wsparciu finansowym Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

„Mrówka wychodzi za mąż” jest projektem wieloformatowym. Serial powstał na podstawie średniometrażowego filmu animowanego. W najbliższym czasie w świat ruszy także 15 minutowa, festiwalowa wersja filmu, którego promocją zagraniczną zajmie się Krakowska Fundacja Filmowa. Serial pozyskał międzynarodowego agenta sprzedaży, którym jest kanadyjska firma HG Distribution.

„Mrówka wychodzi za mąż” trafi do dystrubucji w Polsce jeszcze w tym roku. Trzynastoodcinkowy serial będzie można obejrzeć w player.pl.

 

źródło informacji: ZJ/ Animoon